Hemgjord Chocolate chip cookie dough questbar

Är det inte alltid så? När man väl fått upp motivationen och rutinen med träningen så blir man antingen sjuk eller skadar sig, så typiskt!

Jag har haft en väldigt tuff jobbperiod senaste månaderna och även om jag aldrig skulle prioritera bort träningen helt så har det blivit mycket mindre träning än vanligt. Det är ”fine” och jag har accepterat att allt har sin tid, just nu satsar jag verkligen allt på jobbet, precis som jag satsade allt på träningen under de 8 åren jag tävlade, men kroppen mår inte bra av att inte röra på sig lika mycket. Så senaste veckorna har jag tränat mer, började bli riktigt pepp och kände att kroppen svarade skitbra. Vad händer då? Självklart händer något med min högra höft (som jag haft mycket problem med tidigare, bl.a en stressfraktur i lårbenet som påverkat höften) under ett benpass och nu gör det så ont att jag knappt kan gå. Var hos läkaren idag som spekulerade om en stressfraktur (igen!) eller någon form av skada i ledkapseln. Great! Remiss till magnetröntgen under veckan, tid till ortoped och kryckor för att avlasta benet.

Underbart! Men det är bara att acceptera läget, fokusera på att träna det jag kan, äta bra och göra sådant som är kul….som att baka 🙂

Det var väldigt många som ville ha fler recept på hemgjorda questbars och en av mina favoritsmaker är Chocolate chip cookie dough, vilket jag såklart ville testa att göra ett recept på. De blev svingoda!

Har ni några andra favoritsmaker eller förslag på bars som ni vill att jag försöker göra?

Hemgjord Chocolate chip cookie dough questbar
2 bars

1,25 dl whey complete vanilj
2 msk fibersirap clear
2 msk fibersirap gold (valfritt med ger en mer ”kakig” smak, använd vanlig fibersirap om du inte har gold)
1/2 tsk gräddkola-arom (kan uteslutas)
1/2 tsk vaniljextrakt
2 rutor sockerfri mörk choklad (tex denna)

 1. Blanda ihop alla ingredienser utom chokladen i en skål, gärna med händerna. Hacka chokladen i mindre bitar och blanda ner den i degen.
2. Forma till 2 bars (ha i lite mer whey om degen är för kladdig) och ställ in dem i kylen i minst 1 timme. Kan frysas och håller över en vecka i kyl.

Näringsvärde per bar:
200 kcal
6 g kolhydrater
22 g protein
6 g fett

Jag passar på att tipsa om att Proteinbutiken har crazy weekend denna helg och rear ut min favorit BCAA, BCAA Stack som nu dessutom finns i två nya smaker: Vattenmelon och cola. Båda är riktigt riktigt goda!! Passa på nu när en bruk endast kostar 129 kr.

21 reaktioner på ”Hemgjord Chocolate chip cookie dough questbar

  1. Det låter mycket gott!
    Nån fruktig bar skulle vara gott, typ vanilj men frystorkade jordgubbar.. eller blåbär… eller banan och choklad!
    Tycker personligen inte att de ”fruktigare” questbar-smakerna är så goda, så om du skulle komma upp med en smaskigare variant vore det ju toppen! 🙂

    // Sofia

    Gilla

  2. Hej!
    Vad roligt att du bakar egna questbars!

    Det finns många smaker jag skulle vilja se, ex. vanij, choklad, äpple, päron, melon, mint, morotskaka, tuttifrutti, skogsbär, jordgubb, toffie respektive banan.

    Helst utan kokos i (gillar inte det)

    Gilla

  3. Hi
    I read your post.this article was very effective and helpful to us. thanks for sharing this amazing article. I am resently
    posted at Boston Bankruptcy Speak with affordable bankruptcy lawyers Worcester and Boston.
    Get support to file Chapter 7, Chapter 13 and corporate Bankruptcy.

    Gilla

Lämna en kommentar